Το εταιρικό site ως ψηφιακή «βιτρίνα» μιας επιχείρησης

Στις μέρες μας, η πιο μεγάλη και καλοφτιαγμένη βιτρίνα οποιουδήποτε καταστήματος, είναι η ψηφιακή του. Στην απλή αυτή φράση συμπυκνώνεται η σημασία που έχει αποκτήσει  η ψηφιακή ταυτότητα μιας επιχείρησης,  η οποία «χτίζεται» με πρώτο βήμα την εταιρική της ιστοσελίδα.

Παλαιότερα, όταν κάποιος δυνητικός πελάτης ήθελε να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και για το ίδιο το προφίλ μιας επιχείρησης, πιθανότατα θα την επισκεπτόταν. Σήμερα, η αναζήτηση αυτή γίνεται online, με την ψηφιακή ταυτότητα μιας εταιρείας να αποτελεί τη «βιτρίνα» της προς τον έξω κόσμο.

Οι Έλληνες online αγοραστές ακολουθούν όλο και πιο επίμονα μια πολυκαναλική συμπεριφορά, συνδυάζοντας τα φυσικά και τα ψηφιακά σημεία αγοράς. Οι καταναλωτές στην χώρα μας κάνουν τα 2/3 των συνολικών φυσικών τους αγορών αφού πρώτα ψάξουν και ενημερωθούν μέσω του Διαδικτύου για τα προϊόντα και τις εταιρείες που τα διαθέτουν. Στο μεταξύ, το 42% των Ελλήνων αναζητά  online πληροφορίες για προϊόντα ακόμη και όταν βρίσκεται εντός του καταστήματος.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μπορούν παρά να ικανοποιήσουν την ανάγκη των πελατών τους να χρησιμοποιούν με άνεση το online κανάλι αγορών. Οι ίδιες κάνουν βήματα προς την ψηφιακή τους «ωριμότητα». Και η αφετηρία αυτής της πορείας οφείλει να περιλαμβάνει το ελάχιστο απαιτούμενο για το «χτίσιμο» ενός ψηφιακού προφίλ, που δεν είναι άλλο από την εταιρική ιστοσελίδα.

Σήμερα, περίπου έξι στις δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν δική τους ιστοσελίδα. Ειδικότερα, το 2019 από τις 31.740 επιχειρήσεις με απασχόληση 10 άτομα και άνω, οι 18.820 έχουν δικό τους διαδικτυακό τόπο.

Η ψηφιακή βιτρίνα

Γίνεται σαφές ότι στην εποχή της επέλασης των ψηφιακών τεχνολογιών, όπου το Διαδίκτυο εμπλέκεται σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας, κάθε επιχείρηση, ακόμη και η πιο μικρή, πρέπει να έχει τη δική της ιστοσελίδα, τη δική της παρουσία στο Internet. Το εταιρικό site αποτελεί μια πολύ σοβαρή υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη προσοχή και μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Κατά βάση, πέντε είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή:

    1.Η εμφάνιση.

    2.Η λειτουργικότητα.

    3.Η συνολική εμπειρία του πελάτη.

    4.Η δυνατότητα πρόσβασης από φορητές συσκευές.

    5.Ειδικά για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, το πρόσθετο σημείο των εναλλακτικών μέσων πληρωμών.

Προφανώς, ένα εταιρικό site πρέπει να είναι αισθητικά άρτιο, απλό και εύχρηστο και να ευθυγραμμίζεται με την υπόλοιπη εταιρική εικόνα. Η πλοήγηση στις διάφορες ενότητες θα πρέπει να γίνεται όσο πιο εύκολα και χωρίς κρυφά σημεία, που δημιουργούν σύγχυση στον επισκέπτη.

Σαφώς και μία εταιρική ιστοσελίδα είναι καλό να είναι mobile friendly, καθώς το site θα πρέπει να προσφέρει την ίδια εμπειρία στον επισκέπτη είτε το βλέπει από το smartphone του, είτε από τον υπολογιστή του. Ειδικά όσον αφορά τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων, εξίσου σημαντική είναι η συνολική εμπειρία πελάτη, από την είσοδό του στo site μέχρι την επικοινωνία του με την επιχείρηση, σε περίπτωση κάποιου προβλήματος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι περισσότερες επιχειρήσεις, τόσο διεθνώς, όσο και οι ελληνικές, έχουν αντιληφθεί τη σημασία του εταιρικού website και επενδύουν στη μετεξέλιξη αυτού του εργαλείου.