Delivery: Από την τηλεφωνική παραγγελία στο Διαδίκτυο

Η τηλεφωνική παραγγελία έτοιμου φαγητού υπήρξε για δεκαετίες η αγαπημένη συνήθεια των απανταχού funs του delivery. Σήμερα, οι λάτρεις του γυρίζουν την πλάτη σε αυτή τη συνήθεια και στρέφονται σε online κανάλια για τις delivery παραγγελίες τους. Σύμφωνα με την UBS, η παγκόσμια αγορά του online food delivery, σε περίπου μια δεκαετία από σήμερα, το 2030, θα αποτελεί το 10% της συνολικής αγοράς φαγητού διεθνώς. Αυτό μεταφράζεται σε αξία αγοράς $365 δισ. το 2030, από $35 δισ. σήμερα.

Τη στροφή στην αγορά του online food delivery καθοδηγεί η λεγόμενη γενιά των Millennials, η οποία επιλέγει το online κανάλι και για την παραγγελία φαγητού. Οι Έλληνες καταναλωτές ακολουθούν πιστά την παγκόσμια τάση και εγκαταλείπουν σταδιακά το τηλέφωνο, κάνοντας το delivery ψηφιακή υπόθεση. Δεν είναι τυχαίο ότι η κατηγορία των online αγορών με τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ελλάδα το 2018 ήταν η «παραγγελία έτοιμου φαγητού», που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με σχετική μελέτη του ELTRUN, περίπου το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό/καφέ όταν είναι στο σπίτι, ενώ το 30% όταν βρίσκεται στη δουλειά. Επιπλέον, το 43% των Ελλήνων, που πραγματοποιεί online αγορές, έχει προχωρήσει και σε κάποια παραγγελία έτοιμου φαγητού, μέσα από τις αρκετές εφαρμογές που είναι διαθέσιμες. Μάλιστα, η στροφή προς το online delivery φαγητού αναμένεται να γίνει ακόμη πιο έντονη στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, καθώς νέες διαδικτυακές πλατφόρμες, που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες, κάνουν την εμφάνισή τους, αλλάζοντας άρδην το τοπίο μέσα από μια σειρά από νέες δυνατότητες. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να βάλει τη διεύθυνσή του, να ανακαλύψει τα καταστήματα της περιοχής με δυνατότητα παράδοσης στην ακτίνα του σπιτιού του και να εκτελέσει άμεσα και χωρίς αναμονές την παραγγελία του.

Το online delivery δεν προσφέρει μόνο καλύτερη εμπειρία σε σχέση με τους παραδοσιακούς καταλόγους και τα φυλλάδια. Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές επωφελούνται από αποκλειστικές προσφορές που δίνει το εστιατόριο μέσω του Διαδικτύου. Για τις ίδιες τις επιχειρήσεις εστίασης το online κανάλι αποτελεί έναν ασφαλή δρόμο για τη διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης, καθώς τις φέρνει σε επαφή με το πιο δυναμικό και πιο ψηφιακά απαιτητικό κοινό, τους millennials. Την ίδια στιγμή, το ψηφιακό κανάλι ελαχιστοποιεί τα λάθη των χειρόγραφων σημειώσεων των τηλεφωνικών παραγγελιών, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα και δημιουργώντας… αξιοπιστία.