Email: Ένα αποδοτικό κανάλι επικοινωνίας για κάθε επιχείρηση

Σήμερα, ο μέσος Έλληνας αφιερώνει μεγάλο τμήμα της καθημερινότητάς του στο Διαδίκτυο, καθώς βρίσκεται online τουλάχιστον 3,5 ώρες την ημέρα. Συνολικά, σχεδόν 9 στους 10 (84%) βρίσκονται online καθημερινά, ενώ το 87% των νοικοκυριών έχει σύνδεση στο Internet. Καθώς οι Έλληνες γίνονται όλο και πιο ενεργοί ψηφιακά, δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν οι 8 στους 10 (78%) έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο.

Τα παραπάνω στοιχεία της Focus Bari έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι το Διαδίκτυο αποτελεί σήμερα ένα από τα πλέον πρόσφορα κανάλια επικοινωνίας για κάθε επιχείρηση, η οποία θέλει να βρίσκεται εκεί που είναι και οι πελάτες της. Και το email αποτελεί ένα από τα πιο άμεσα εργαλεία για να τους προσεγγίσει.

Γι’ αυτό άλλωστε το email έχει εξελιχθεί σε ένα μέσο που αξιοποιούν όλο και πιο συστηματικά οι επιχειρήσεις παγκοσμίως για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, με τους καταναλωτές να ανταποκρίνονται κάτι παραπάνω από θετικά σε αυτή την προσέγγιση. Για την ακρίβεια, περισσότεροι από 7 στους 10 καταναλωτές (73%) επιλέγουν να μην διαγραφούν από τη λίστα παραληπτών των μηνυμάτων μιας εταιρείας -είτε πρόκειται για SMS, είτε για email. Επίσης, περίπου το 60% χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο για να ενημερώνεται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες προϊόντων και υπηρεσιών (στοιχεία έρευνας της SMSAPI).

Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το γνωστό email, έχει εξελιχθεί σε βασικό μέσο επικοινωνίας, και μεταξύ των ίδιων των στελεχών, των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών μιας εταιρείας, τείνοντας να υποκαταστήσει τις κλήσεις σε σταθερό ή κινητό τηλέφωνο.

Κάθε επιχείρηση λοιπόν που επιδιώκει τη διεύρυνση ή τη διατήρηση της πελατειακής της βάσης, οφείλει να χειρίζεται το επαγγελματικό της email με τη δέουσα προσοχή, αφού αποτελεί βασικό τμήμα της δημόσιας εικόνας και του branding της. Η δημιουργία συνεπώς των εταιρικών email διευθύνσεων αποτελεί ένα «καυτό» θέμα για τις επιχειρήσεις.

Ένα πρώτο ζήτημα είναι η σωστή αποτύπωση του domain name της επιχείρησης, του δεύτερου τμήματος της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, δηλαδή, που αφορά την επωνυμία της εταιρείας και πρέπει να πλησιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο την εμπορική επωνυμία της (π.χ. abcdef@XXXX.gr). Επίσης, ο τρόπος γραφής θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλός, ώστε να μπορεί εύκολα να τον ανακαλέσει στη μνήμη του ο πελάτης ή ο συνεργάτης.

Εξίσου σημαντικό, σε ό,τι αφορά το εταιρικό email, είναι να καλύπτεται από υπηρεσίες προστασίας από κακόβουλες εφαρμογές. Ακόμη, είναι απαραίτητο για μια εταιρεία ένα εύχρηστο εργαλείο διαχείρισης των διευθύνσεων email, το οποίο καθιστά εύκολη τόσο την εγγραφή νέων χρηστών, όσο και τη διαγραφή τους.

Επειδή, λοιπόν, η σωστή μορφή ενός εταιρικού email έχει ιδιαίτερη επίδραση και στην εταιρική εικόνα μίας επιχείρησης, καλό είναι να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο πώς θα στηθεί η ηλεκτρονική διεύθυνσή της.