Εταιρικό site και social media: Η καλύτερη «βιτρίνα» εξωστρέφειας

Τα ψηφιακά κανάλια, ειδικά από το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19 και μετά, εξελίσσονται στην πιο περίοπτη βιτρίνα για τις επιχειρήσεις και στην Ελλάδα. Και αυτό γιατί προσφέρουν την πλέον εύκολη πρόσβαση, ώστε να φτάσει μια επιχείρηση εκεί που είναι οι πελάτες και οι συνεργάτες της: στο Διαδίκτυο. Και όταν μιλάμε για ψηφιακά κανάλια εννοούμε καταρχήν το site μιας εταιρείας και το ψηφιακό της «αποτύπωμα» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι τα  social media συντρόφευσαν στενά τους Έλληνες την περίοδο του lockdown, που επιβλήθηκε για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19: η χρήση του Twitter αυξήθηκε κατά 123%, ενώ στο LinkedIn και στο Snapchat καταγράφηκε άνοδος 110% και 95% αντίστοιχα.

Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνεται ακόμη πιο ισχυρός στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, καθώς μεγάλο τμήμα της καθημερινότητας του πολίτη, ακόμη και της εργασιακής έχει μετατοπιστεί στο Διαδίκτυο. Αυτός ο ρόλος θα συνεχίσει να ενισχύεται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Στη νέα κανονικότητα που δημιουργείται σταδιακά, τα social media αποτελούν ένα από τα βασικά κανάλια που τροφοδοτούν την επισκεψιμότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα.  Σύμφωνα με σχετική έρευνα, σχεδόν μία στις δύο εταιρείες στην Ελλάδα (44%) δηλώνει ότι η επισκεψιμότητα στο e-shop ή στην ιστοσελίδα της μέσω social media αυξήθηκε, ενώ το 28,5% απαντά ότι παρέμεινε σταθερή.

Προφανώς, το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό. Η κρίση του νέου κορωνοϊού και οι συνθήκες περιορισμού των μετακινήσεων οδήγησαν παγκοσμίως σε περαιτέρω αύξηση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Έρευνα του Globalwebindex δείχνει ότι ένας στους τρεις χρήστες όλων των ηλικιακών ομάδων τσεκάρει πλέον πιο συχνά τα social media, ώστε να παραμείνει ενημερωμένος.

 

Η πρώτη εικόνα

Καθώς η «βιτρίνα» μιας επιχείρησης γίνεται ψηφιακή και οι εταιρείες συστήνονται στο κοινό -τουλάχιστον αρχικά- μέσω του site ή της διεύθυνσής τους στα social media, η πρώτη εικόνα δεν δημιουργεί απλά εντυπώσεις. Ανοίγει παράθυρα ευκαιριών. Συνεπώς, το περιεχόμενό τους αποτελεί πλέον δομικό στοιχείο επιτυχίας.

Το περιεχόμενο θα πρέπει να εξηγεί επακριβώς το αντικείμενο δραστηριότητας και να παρουσιάζει αναλυτικά τα προϊόντα και τις λύσεις που προσφέρει κάθε εταιρεία. Να περιέχει, γενικά, όλα τα στοιχεία που θα κάνουν τον ενδιαφερόμενο να αισθανθεί σίγουρος και, εντέλει, να προχωρήσει σε μια αγορά ή μια συνεργασία.

Το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι μεν σύντομο, αλλά να παρέχει χρήσιμη και συχνά εξειδικευμένη πληροφορία, ώστε να έχει νόημα για τον πελάτη.

Τόσο το site όσο και τα social media καλό είναι να φιλοξενούν συμβουλές για τη βέλτιστη χρήση των προϊόντων και των λύσεων που προσφέρει η επιχείρηση, αλλά και ειδήσεις και άρθρα σχετικά με το αντικείμενο της δραστηριότητάς της.

Άλλα ζητήματα, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των διευθύνσεων στα social media ή ενημερωτικά δεδομένα, όπως αλλαγές στη λειτουργία της εταιρείας, είναι επίσης κομβικά.

Συνεπώς, είτε θέλετε να αυξήσετε την πελατεία σας, είτε να βελτιώσετε τη σχέση με τους υφιστάμενους πελάτες και συνεργάτες σας, ο δρόμος είναι πλέον ψηφιακός.