Η ψηφιακή παρουσία, διαβατήριο επιβίωσης για τις εταιρείες

Αν υπάρχει μια περίοδος στην ιστορία, όπου η ψηφιακή επικοινωνία έγινε πιο απαραίτητη από ποτέ, αυτή είναι σίγουρα η εποχή του lockdown για τον περιορισμό της πανδημίας του COVID-19. Η κρίση ανέδειξε το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων στον μεγάλο πρωταγωνιστή, με τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες να δείχνουν πως θα έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Η στροφή των Ελλήνων στις ηλεκτρονικές αγορές ως ανάχωμα στη διασπορά του κορωνοϊού ήταν εμφανής: περισσότερα από ένα στα δύο (54,4%) e-shops είχε αυξημένη επισκεψιμότητα, ενώ το 52,2% είδε αύξηση των online παραγγελιών, σύμφωνα με έρευνα της Plushost.gr.

Μάλιστα, η υγειονομική κρίση του COVID-19 δεν άλλαξε μόνο συγκυριακά τις συνήθειες των Ελλήνων αγοραστών, αφού όλα δείχνουν, ότι η στροφή στις online αγορές παγιώνεται. Με βάση τα στοιχεία για τα τέλη Αυγούστου 2020, ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου (50%) κάνει online αγορές, όταν η αντίστοιχη αναλογία το 2019 ήταν ένας στους πέντε (21%). Δηλαδή σε σχέση με ένα χρόνο πριν έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Και σε διεθνές επίπεδο, περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα πολίτες απαντούν ότι θα ψωνίζουν πιο συχνά online ακόμη και μετά από την πανδημία (έρευνα της Capergami), με το ποσοστό αυτό να φθάνει το 50% σε χώρες που επλήγησαν ισχυρά, όπως η Κίνα. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα το 37% των πολιτών απαντά ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και στο μέλλον.

Με τους πολίτες να συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών, οι ίδιες οι επιχειρήσεις δεν μπορούν παρά να βρίσκονται εκεί που είναι και οι πελάτες τους: στον παγκόσμιο ιστό. Και να διαθέτουν παρουσία που θα τους ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και θα τους δώσει… ψηφιακό προβάδισμα.

 

Τα χαρακτηριστικά ενός e-shop

Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάθε e-shop πρέπει να ανανεώνεται συχνά, να είναι «φρέσκο» σε προτάσεις και να υποστηρίζει όλες τις νέες τάσεις. Επίσης, θα πρέπει, οπωσδήποτε, να προσαρμόζεται στην οθόνη της συσκευής που έχει ανά πάσα στιγμή ο πελάτης (responsive σχεδιασμός), προσφέροντας μια εξίσου καλή εμπειρία πλοήγησης είτε χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, είτε smartphone, είτε tablet.

Ταυτόχρονα, η πλοήγηση θα πρέπει να είναι απλή και εύκολη, οι κατηγορίες προϊόντων όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρες και η μπάρα αναζήτησης σε ορατό σημείο. Επίσης, η προσθήκη προϊόντων στο καλάθι θα πρέπει να είναι μια απλή διαδικασία, όπως και η συμπλήρωση των στοιχείων της παραγγελίας.

Κρίσιμης σημασίας είναι και το θέμα της διαδικασίας αποστολής της παραγγελίας, αλλά και η χρήση συστήματος online πληρωμών ενός έμπιστου χρηματοπιστωτικού οργανισμού.

Λύσεις για να αποκτήσει μια επιχείρηση ηλεκτρονικό κατάστημα υπάρχουν και αφορούν εταιρείες κάθε μεγέθους. Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες ενδεχομένως δεν έχουν καν ιστοσελίδα, υπάρχουν επιλογές που το μόνο που απαιτούν είναι μια σελίδα στο Facebook. Το θέμα e-shop αναλαμβάνει να το λύσει το COSMOTE Click & Site, η υπηρεσία που επιτρέπει τη μετατροπή της ιστοσελίδας μίας επιχείρησης σε e-shop, σε ελάχιστο χρόνο, ανοίγοντάς της ένα τεράστιο παράθυρο στην ελληνική και διεθνή αγορά.