Η ψηφιακή επιχείρηση βρίσκεται κυριολεκτικά στο χέρι σου

Το smartphone αναδεικνύεται στην πλέον χρησιμοποιούμενη συσκευή, αποκτώντας δύναμη μεγαλύτερη και από αυτή των φορητών υπολογιστών. Φέτος, για πρώτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια, το smartphone βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών στην υλοποίηση διαδικτυακών αγορών, με έναν στους τέσσερις να το χρησιμοποιεί σχετικά σε εβδομαδιαία βάση. Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς (51%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών και τιμολογίων, ενώ το ίδιο ποσοστό κάνει μεταφορές χρημάτων διαδικτυακά.

Σε μια εποχή όπου βασικές καθημερινές λειτουργίες εκτελούνται μέσω «έξυπνων» τηλεφώνων και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας προσφέρουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες, ο δρόμος για την ψηφιακή διαχείριση μιας εταιρείας είναι πιο βατός από ποτέ. Πλέον και στην Ελλάδα, σχεδόν όλες οι επιχειρησιακές εφαρμογές είναι εφικτό να «τρέξουν» μέσω του Διαδικτύου και, συνεπώς, η διαχείριση της λειτουργίας μιας επιχείρησης μέσα από συστήματα ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού (Enterprise Resource Planning - ERP) με τη χρήση mobile apps μπορεί να γίνει εξολοκλήρου από το κινητό. Αν και κάποιες λειτουργίες θα απαιτούν πάντα τη face-to-face επαφή και την hands-on διαχείριση, ένας ολοένα μεγαλύτερος αριθμός επιχειρησιακών λειτουργιών γίνεται πια από απόσταση, με μόνη προϋπόθεση ένα καλό κινητό τηλέφωνο και μια πολύ καλή σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Tα συστήματα ERP πρακτικά είναι επιφορτισμένα να διαχειρίζονται όλες τις λειτουργίες μιας εταιρείας, με προφανή στόχο την αύξηση της επιχειρησιακής απόδοσης. Από τη διαχείριση του λογιστηρίου και της μισθοδοσίας, μέχρι τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των σχέσεων με τους πελάτες, οι λειτουργίες μιας εταιρείας είναι κυριολεκτικά στο χέρι του επιχειρηματία και στο κινητό του και, μάλιστα, σε πραγματικό χρόνο.

Τα οφέλη από την ψηφιακή οργάνωση μιας εταιρείας είναι προφανή:

  • Αύξηση της παραγωγικότητας, μέσω της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, και άρα βελτίωση των εσόδων, με ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων.
  • Εξοικονόμηση χρόνου στη διεκπεραίωση των διαδικασιών.
  • Ενίσχυση της ασφάλειας των επιχειρησιακών της δεδομένων.

Μια επιχείρηση έχει σήμερα στη διάθεσή της μια σειρά από διαδικτυακά εργαλεία: από την τηλεδιάσκεψη μέχρι το social media marketing, πλειάδα από καθημερινές λειτουργίες δεν απαιτούν πλέον φυσική παρουσία στον χώρο της εταιρείας.

Μάλιστα, ο δρόμος προς την πλήρη αυτοματοποίηση ανοίγει ακόμη περισσότερο για όσους θέλουν να αποκομίσουν τα οφέλη της. Σήμερα είναι εφικτό για μια επιχείρηση ακόμη και να αποκτήσει τη δική της γραμματεία, μέσα από υπηρεσίες virtual assistant, που είναι διαθέσιμες και στην Ελλάδα και προσφέρουν τη δυνατότητα σε έναν επαγγελματία να έχει γραμματειακή υποστήριξη, για όσες ώρες ημερησίως το επιθυμεί.

Τελικά, σε μια εποχή που ο καταναλωτής τσεκάρει το smartphone του κατά μέσο όρο 85 φορές την ημέρα, γιατί η διαχείριση μιας επιχείρησης να μην βρίσκεται ανά χείρας;