H τεχνολογία αλλάζει την εμπειρία του shopping όπως την ξέραμε (Υπό ψηφιακό μετασχηματισμό ο χώρος της ένδυσης)

Έναν πολύτιμο σύμμαχο, στην προσπάθειά τους να διευρύνουν το πελατολόγιό τους και να προσφέρουν εξατομικευμένη εμπειρία στον καταναλωτή, βρίσκουν οι έμποροι λιανικής στην τεχνολογία. Ειδικά στον χώρο της ένδυσης, οι νέες τεχνολογίες έχουν αρχίσει να μετασχηματίζουν πλήρως την εμπειρία του shopping.

Εικονικά δοκιμαστήρια και «έξυπνοι» καθρέφτες επιτρέπουν στον πελάτη να δει αν του ταιριάζει ένα ρούχο, χωρίς να χρειαστεί καν να το δοκιμάσει. Πελάτες που σαρώνουν το ρούχο της επιλογής τους, με τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων, και αποκτούν πληροφορίες γι’ αυτό ή δέχονται προτάσεις για τα αξεσουάρ που του ταιριάζουν. Γυάλινες προσόψεις, εξοπλισμένες με αισθητήρες, προβάλλουν εικόνες από τις τρέχουσες συλλογές ενδυμάτων πάνω στο γυαλί, όταν οι πελάτες το πλησιάζουν.

Όλα αυτά δεν αποτελούν σκηνές από ένα μακρινό μέλλον, αλλά έχουν ενταχθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό μεγάλων αλυσίδων από τον χώρο της ένδυσης. Ήδη λοιπόν, ο πραγματικός κόσμος «παντρεύεται» με τον εικονικό, ενώ η συμβατική πραγματικότητα των αγορών μετασχηματίζεται από την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα, αποδεικνύοντας ότι το μέλλον του λιανεμπορίου ένδυσης είναι ψηφιακό.

Εκτός από τις μεγάλες αλυσίδες ένδυσης, που έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν τις νέες τάσεις της τεχνολογίας στη στρατηγική τους, όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου, ακόμη και οι μικρομεσαίες, αναζητούν τρόπους να εκμεταλλευθούν την τεχνολογία προς όφελός τους. Και οι τρόποι αυτοί δεν περιορίζονται στην παροχή ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο εντός του καταστήματος. Η χρήση mobile συσκευών από το προσωπικό, προκειμένου να γνωρίζει τι υπάρχει διαθέσιμο στο κατάστημα και την αποθήκη, αλλά και να προβαίνει αυτόματα στις παραγγελίες που απαιτούνται, είναι μια τακτική που εφαρμόζουν αρκετές μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις.

Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες με τη χρήση της τεχνολογίας αποκτούν άμεση εικόνα για τις παραγγελίες που πρέπει να κάνουν, παρακολουθώντας online πως κινήθηκαν οι πωλήσεις και προχωρώντας στις αντίστοιχες κινήσεις οργάνωσης και ενίσχυσης του αποθεματικού τους, με σημαντικό όφελος σε επίπεδο λειτουργικού και διαχειριστικού κόστους.

Και, φυσικά, εκτός από τα ευφυή συστήματα που απευθύνονται στις επιχειρήσεις ένδυσης, αλλαγές στον χώρο της μόδας φέρνει η τεχνολογία και με τα ίδια τα «έξυπνα» ενδύματα. Μελέτη της ABI Research εκτιμά ότι, έως το 2021, θα κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά 18 εκατ. «έξυπνα» ενδύματα, τα οποία θα είναι σε θέση να αλληλεπιδρούν τόσο με άλλες συσκευές, όπως τα smartphones, όσο και μεταξύ τους. Ενδεικτικό της δυναμικής της «έξυπνης» ένδυσης είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, έως το 2021 η αγορά των smart ρούχων θα αναπτύσσεται με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 48%.