Οι ελληνικές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν τα οφέλη από την ηλεκτρονική τιμολόγηση

Η ανταλλαγή έντυπων παραστατικών για τις προμήθειες και τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών αποτελούν έναν από τους «βραχνάδες» της καθημερινότητας πολλών επιχειρήσεων. Και αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρείες στρέφονται προς την αποκαλούμενη ηλεκτρονική τιμολόγηση, όπου όλα τα παραστατικά για τις προμήθειες, αγορές ή πωλήσεις εκδίδονται σε ψηφιακή μορφή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, περισσότερες από 5.000 εταιρείες στη χώρα μας πραγματοποιούν πλέον τις προμήθειες ή τις αγορές τους ηλεκτρονικά. Επιπλέον, περισσότερες από 25.000 επιχειρήσεις διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατ. τιμολόγια μέσω των ψηφιακών καναλιών. Οι τελευταίες χρησιμοποιούν εξειδικευμένες εταιρείες, που προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες, για την ασφαλή διακίνηση των παραστατικών μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η γενικότερη τάση προς την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ανταλλαγής παραστατικών είναι σαφής τα τελευταία χρόνια, ιδίως από τη στιγμή που υπάρχουν αρκετές μεγάλες ελληνικές εταιρείες οι οποίες έχουν υποχρεώσει προμηθευτές και πελάτες να υιοθετήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Επιπλέον, το ελληνικό δημόσιο έχει ανακοινώσει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2020 η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα γίνει υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Όμως, δεν είναι η υποχρέωση ο μόνος λόγος για τον οποίο οι ελληνικές επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρομεσαίες, θα πρέπει να επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για μια τέτοια απόφαση είναι η μεγάλη μείωση του κόστους που συνεπάγεται η ηλεκτρονική ανταλλαγή έντυπων παραστατικών και τιμολογίων.

Σύμφωνα με μελέτη της ΕΥ, το κόστος αποστολής ενός τιμολογίου μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 7 ευρώ, σε περίπτωση που αφορά έντυπη μορφή, όταν για την ηλεκτρονική έκδοση είναι μόλις 0,30 ευρώ! Επιπλέον, ο χρόνος που απαιτείται για την αποστολή -σε περίπτωση, φυσικά, που δεν το μεταφέρει κάποιος οδηγός οχήματος- μπορεί να φθάσει και τις 3 ημέρες, όταν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση τα πάντα γίνονται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Συν, βέβαια, τη σημαντική εξοικονόμηση που προκύπτει από τη μείωση των εκτυπώσεων, ένα κόστος που μπορεί να μοιάζει ασήμαντο, αλλά στην πραγματικότητα αποδεικνύεται εξαιρετικά μεγάλο.

Ένα ακόμη, όφελος είναι, επίσης η μεγαλύτερη ασφάλεια, όσον αφορά την ανταλλαγή των παραστατικών. Και γενικότερα, η ευκολία που παρέχει μια υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς κάνει τη ζωή των αρμόδιων στελεχών πολύ πιο απλή.

Εν κατακλείδι, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι εξελίξεις στο τοπίο της τιμολόγησης είναι ραγδαίες και η εποχή που σε μεγάλες επιχειρήσεις υπήρχαν εργαζόμενοι με μόνη αρμοδιότητα να περνούν τα στοιχεία τιμολογίων και παραστατικών στα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας θα αποτελεί σύντομα παρελθόν.