Online εταιρική εικόνα: Το πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο

Η συντριπτική πλειονότητα (97%) των επιχειρηματιών απαντά ότι η διαχείριση της εταιρικής φήμης στο Διαδίκτυο είναι κάτι παραπάνω από σημαντική, είναι πολύτιμη. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, σε μια εποχή όπου η online εικόνα είναι ένα από τα πλέον «ακριβά» περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας, αφού το Διαδίκτυο τείνει να εξελιχθεί σε βασική πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών.

Η δημιουργία και η διατήρηση ενός θετικού ψηφιακού αποτυπώματος μπορεί, αφενός, να προσελκύσει νέους πελάτες και, αφετέρου, να συμβάλει στη μακροχρόνια δέσμευση της υφιστάμενης πελατειακής βάσης. Σύμφωνα με μελέτη των TripAdvisor και Ipsos MORI -η οποία, προφανώς, δεν αφορά μόνο τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά επεκτείνεται στο σύνολο των παραγωγικών κλάδων- μία εταιρεία μπορεί δυνητικά να χάσει το 22% των πελατών της, εξαιτίας ενός αρνητικού άρθρου που θα εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Τρία αρνητικά άρθρα μπορούν να εκτοξεύσουν αυτό το ποσοστό στο 59,2%.

Και φυσικά, δεν είναι μόνο τα αρνητικά άρθρα που πρέπει να απασχολούν μια επιχείρηση, όσον αφορά το online προφίλ της. Τα οφέλη από την θετική εικόνα στο Διαδίκτυο είναι προφανή, αν σκεφτεί κανείς ότι το 84% των ανθρώπων εμπιστεύεται τις διαδικτυακές κριτικές περισσότερο και από μια προσωπική σύσταση.

Ειδικά για τη σημερινή γενιά καταναλωτών, που έχει μεγαλώσει στην εποχή του e-commerce ή του m-commerce και αφιερώνει πάνω από δύο ώρες καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η online παρουσία μπορεί να λειτουργήσει είτε ως διαβατήριο, όταν είναι θετική, είτε ως εμπόδιο, όταν είναι αρνητική, στον δρόμο για την αναζήτηση πελατών. Δεν είναι τυχαίο ότι τέσσερις στους δέκα διαδικτυακούς χρήστες αναζητούν και ελέγχουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης προτού προβούν σε οποιαδήποτε αγορά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, οφείλουν να φυλάσσουν ως «κόρη οφθαλμού» την online εταιρική τους εικόνα, ξεκινώντας από το «χτίσιμο» του προφίλ τους στο ίδιο το Google. Ο αμερικανικός κολοσσός δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να διαμορφώσει το δικό της προφίλ, καταγράφοντας τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας της, αλλά και μια σύντομη περιγραφή της δραστηριότητάς της. Με αυτό τον τρόπο η διεύθυνση, το τηλέφωνο, το email επικοινωνίας ή πληροφορίες όπως το ωράριο λειτουργίας φθάνουν κατευθείαν στον τελικό χρήστη.

Εξίσου σημαντική είναι και η εταιρική ιστοσελίδα, η οποία εκτός από απλή, εύχρηστη, προσβάσιμη και από smartphone, πρέπει να είναι και θελκτική αισθητικά. Και, φυσικά, να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Google, αφού, σύμφωνα με έρευνες, η πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων είναι αυτή που συγκεντρώνει το 95% της διαδικτυακής κίνησης.

Τέλος, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επαγγελματικοί ψηφιακοί κατάλογοι, όπως είναι για παράδειγμα το 11888, είναι επίσης σημεία από τα οποία δεν πρέπει να λείπει μια εταιρεία που επιθυμεί να έχει μια συνεπή ψηφιακή παρουσία. Μια παρουσία την οποία είναι βέβαιο ότι θα κεφαλαιοποιήσει στην πράξη, φθάνοντας στον τελικό στόχο, που δεν είναι άλλος από τη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης.