Το εστιατόριο του -κοντινού- μέλλοντος είναι ψηφιακό

Η εποχή που καλό εστιατόριο ήταν εκείνο το οποίο προσέφερε νόστιμο φαγητό, λογικές τιμές και καθαρό περιβάλλον, ανήκει -σχεδόν- στο παρελθόν. Όχι γιατί αυτά τα στοιχεία δεν είναι κομβικά για την επιλογή, αλλά γιατί δεν είναι αρκετά. Ειδικά η γενιά των Millenials, η πιο digital γενιά μέχρι σήμερα, έχει άλλες απαιτήσεις από τη μαζική εστίαση και είναι σε μεγάλο βαθμό ψηφιακές.

Οι Millenials, όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980-2000, θεωρούνται ως η πλέον δυναμική κατηγορία πελατών στις μεγάλες αλυσίδες εστίασης, καθώς και η πιο αφοσιωμένη ομάδα επισκεπτών. Αυτή η γενιά δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα «έξυπνα» εστιατόρια, αυτά που πληρούν μια σειρά από ψηφιακές προϋποθέσεις, οι οποίες σίγουρα δεν εξαντλούνται στο αν το κατάστημα έχει Wi-Fi.

Οι νέοι καταναλωτές επιζητούν την ψηφιακή εμπειρία στην εστίαση, από το στάδιο της επιλογής ενός εστιατορίου μέχρι και την τελική αξιολόγησή του. Θέλουν το εστιατόριο να αλληλεπιδρά μαζί τους, να θυμάται τις προτιμήσεις τους, να τους παρέχει real time πληροφόρηση για το μενού ή τις προσφορές, να ενσωματώνει την τεχνολογία στην όλη ιεροτελεστία του dinning out. Τέσσερις στους δέκα πελάτες επιθυμούν να έχουν επαφή με το αγαπημένο τους εστιατόριο τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Τι τους ενδιαφέρει κατά σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte; Να ενημερώνονται για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, να λαμβάνουν νέα σχετικά με το μενού, αλλά και πάνω σε θέματα που σχετίζονται με τις γευστικές τους προτιμήσεις. Ήδη, στη Βρετανία είναι δημοφιλή τα συστήματα αναγνώρισης πελατών, που επιτρέπουν στον υπολογιστή του εστιατορίου να συνδέεται με το smartphone του επισκέπτη μέσω Wi-Fi τη στιγμή της άφιξής του, εφόσον βέβαια εκείνος το επιθυμεί. Με την είσοδό του στο εστιατόριο ενεργοποιούνται μια σειρά από πληροφορίες, που έχουν συγκεντρωθεί στη βάση δεδομένων σε προηγούμενες επισκέψεις του, και αφορούν, μεταξύ άλλων, τις γαστρονομικές του προτιμήσεις.

Η εποχή που ο πελάτης θα προ-παραγγέλνει το πιάτο της αρεσκείας του μέσα από φωνητικές εντολές σε μια εφαρμογή για smartphones ίσως αργεί ακόμη. Ωστόσο, τα καταστήματα εστίασης, που επιθυμούν να διαφοροποιηθούν από τον μέσο όρο, είναι αναγκαίο να αξιοποιήσουν όσο το δυνατό περισσότερο τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες.

Ο κλάδος της εστίασης και στην Ελλάδα είναι σαφές ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον χωρίς ψηφιακά εργαλεία. Ένα σύγχρονο σύστημα παραγγελιοληψίας, το οποίο αποτελείται από το POS και από τις φορητές συσκευές για την ασύρματη λήψη και καταχώρηση της παραγγελίας είναι το πρώτο βήμα. Με ταχύτητα και ακρίβεια επιτρέπει την οργάνωση και σωστή διαχείριση όλης της αλυσίδας παραγωγής ενός καταστήματος: από τις παραγγελίες, μέχρι τις κρατήσεις, από την έκδοση του λογαριασμού μέχρι τον έλεγχο των προμηθειών. Έτσι, η επιχείρηση έχει σε πραγματικό χρόνο όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται σε όλα τα στάδια της επιχειρηματικής λειτουργίας της. Και φυσικά, κομβικές πλέον και για τα καταστήματα εστίασης είναι οι ψηφιακές λύσεις πληρωμών. Οι μισοί πελάτες επιθυμούν ευελιξία στον τομέα των πληρωμών με τουλάχιστον ένας στους τρεις να απαντά ότι θέλει να πληρώνει με το smartphone του.