Το μέλλον και για τις μικρές επιχειρήσεις είναι ψηφιακό

Πριν από μερικά χρόνια υπήρχαν -ίσως- κάποια επιχειρήματα για τη μη χρήση των τεχνολογιών από τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Είχαν να κάνουν κυρίως με το κόστος της επένδυσης στην τεχνολογία και την απόσβεσή του. Σήμερα, ωστόσο, που όλη η οικονομία, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες κινούνται σε ψηφιακούς ρυθμούς, τα επιχειρήματα αυτά έχουν εκλείψει.

Πλέον κάθε μικρή επιχείρηση, από το περίπτερο μέχρι το pet shop της γειτονιάς, έχει στη διάθεσή της εύκολες λύσεις, απλές και προσαρμόσιμες, με πολύ χαμηλό κόστος. Έτσι, οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει οφέλη από την επένδυση στην τεχνολογία, όπως η διατήρηση αλλά και η αύξηση του τζίρου, η μείωση του λειτουργικού κόστους, η καλύτερη εμπειρία του πελάτη.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εταιρείες, που επιχειρούν ψηφιακά, αναπτύσσονται ταχύτερα από τις υπόλοιπες. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με έρευνα της PayPal, οι ελληνικές εταιρείες που πωλούν τα προϊόντα τους online αναπτύσσονται επτά φορές ταχύτερα σε σύγκριση με εκείνες που διεξάγουν τις δραστηριότητές τους offline. Άλλωστε, η επένδυση στην τεχνολογία λειτούργησε ως ανάχωμα για τις ελληνικές επιχειρήσεις την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Το διάστημα 2008-2014 οι «ψηφιακές ΜμΕ» είχαν μικρότερη πτώση του κύκλου εργασιών, ενώ σημείωσαν και μικρότερες απώλειες κερδοφορίας.

Αυτό το τεράστιο παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει η ψηφιακή τεχνολογία έχει γίνει ορατό από τις μικρές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, με τα τρία τέταρτα των εταιρειών να συμφωνούν ότι η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο επιχειρούν. Ευτυχώς, όπως επισημαίνει η έρευνα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν απαιτεί από τις επιχειρήσεις να μετακινούν κάθε διαδικασία τους στο cloud, ούτε προϋποθέτει επενδύσεις χιλιάδων ευρώ στην τεχνολογία.

Ποιες είναι όμως οι βασικές ψηφιακές λύσεις για τα πολύ μικρά καταστήματα; Ένας υπολογιστής ή ένα tablet για την παρακολούθηση των εσόδων/εξόδων, αλλά και των αποθεμάτων είναι το πρώτο βήμα. Η δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας και η πώληση προϊόντων μέσω αυτής, τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών με κουπόνια που αποστέλλονται στο email ή στο smartphone του καταναλωτή, αλλά και ψηφιακές λύσεις ασφαλείας είναι κάποια μόνο από τα ηλεκτρονικά εργαλεία, που λειτουργούν ως σύμμαχοι των εταιρειών στη μάχη για επιβίωση και ανάπτυξη στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Επιπλέον, οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να ασχοληθούν με τον τομέα του digital marketing. Κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να δουν λύσεις, συνήθως αρκετά απλές, προκειμένου να ενισχύσουν την ψηφιακή παρουσία τους και να είναι περισσότερο αποτελεσματικές όταν κάνουν κάτι στο Διαδίκτυο. Ακόμη και το να πετύχουν να είναι ψηλά στις σχετικές αναζητήσεις του Google είναι κάτι που μπορεί να τους βοηθήσει να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους.