Το ψηφιακό κανάλι ανοίγει νέους εμπορικούς ορίζοντες στις ελληνικές εταιρείες

Σε μια χρονική συγκυρία όπου ήδη τέσσερις στους δέκα Έλληνες αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες online, οι επιχειρήσεις στη χώρα μας δεν έχουν την πολυτέλεια να γυρίζουν την πλάτη στο Διαδίκτυο. Σήμερα, περίπου 3,5 εκατ. Έλληνες επιλέγουν οnline προϊόντα και υπηρεσίες, με τη συνολική αξία των αγορών τους να κυμαίνεται στα επίπεδα των 4,5-5 δισ. ευρώ ετησίως. Μάλιστα, η τάση αυτή είναι αυξητική: το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση 20% του μέσου αριθμού των online αγορών και ισόποση άνοδος της μέσης αξίας τους.

Υπό αυτά τα δεδομένα, η απόκτηση ψηφιακής παρουσίας, μέσω ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, είναι απόλυτα επιβεβλημένη, καθώς οι Έλληνες online αγοραστές πραγματοποίησαν το 2018 τα 2/3 των φυσικών τους αγορών αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν μέσω του Διαδικτύου.

Οι ελληνικές εταιρείες έχουν σε μεγάλο βαθμό αντιληφθεί ότι η ψηφιακή οδός ανοίγει νέους εμπορικούς ορίζοντες, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά, αλλά και για εκείνες που στοχεύουν στο καταναλωτικό κοινό του εξωτερικού. Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ήδη σήμερα 7.000 επιχειρήσεις διαθέτουν ψηφιακά κανάλια πώλησης.

Πόσο εύκολο είναι όμως για μια επιχείρηση να ανοίξει αυτό το online κανάλι της εξωστρέφειας; Όχι τόσο δύσκολο όσο μπορεί να φαντάζει, αν και υπάρχουν περιπτώσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε επιχείρησης που η συνδρομή ενός εξειδικευμένου συνεργάτη μπορεί να είναι αναγκαία, προκειμένου μια επιχείρηση να κάνει τα πρώτα της βήματα της στον κόσμο των online πωλήσεων.

Με δεδομένο ότι ο ψηφιακός ανταγωνισμός είναι σκληρός, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει καταρχήν να διαθέτει μια ελκυστική... βιτρίνα: ένα εύχρηστο και όμορφο περιβάλλον, που να ενθαρρύνει τις αγορές. Επίσης, δε νοείται το ψηφιακό περιβάλλον να μην είναι mobile friendly, αφού ο καταναλωτής θέλει να αγοράζει από όπου και αν βρίσκεται, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Παράμετροι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι εταιρείες που επιχειρούν ψηφιακά είναι, επίσης, η παράδοση των προϊόντων, η after sales εξυπηρέτηση και οι εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμών. Άλλωστε, σύμφωνα με τους ίδιους τους καταναλωτές, τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων και τις χρεώσεις (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%), την υποστήριξη μετά την αγορά (19%), τη δυσκολία στην πλοήγηση (14%) και στον τρόπο πληρωμής (6%). Όλα αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά, αφού χτίζουν τη φήμη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και ενισχύουν την απήχησή του.