Το ξενοδοχείο του κοντινού μέλλοντος θα είναι πανέξυπνο

Στο πρόσφατο παρελθόν, οι ταξιδιώτες επέλεγαν το κατάλυμα για τη διαμονή τους με κριτήριο την τοποθεσία ή την τιμή. Σήμερα, ειδικά οι νέοι, φαίνεται να έχουν διαφορετικές και κυρίως ψηφιακές απαιτήσεις από τη διαμονή τους όταν ταξιδεύουν. Για παράδειγμα, ένας στους δύο νέους, ηλικίας 22 έως 37 ετών, η λεγόμενη γενιά των Millennials, απαντά ότι η δυνατότητα να κάνει check-in και check-out, χρησιμοποιώντας το smartphone θα αποτελούσε κίνητρο να επιστρέψει στο ίδιο ξενοδοχείο στο μέλλον. Σύμφωνα με έρευνα της Grant Thornton, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να προσφέρουν αποτελεσματική εξατομίκευση µέσω κινητών μέσων, θα αποτελέσουν τα ισχυρότερα brands το 2020, καθώς οι εκπρόσωποι της γενιάς των Millennials έχουν εντελώς hi-tech απαιτήσεις από ένα ξενοδοχείο για το επιλέξουν.

Η καλή σύνδεση στο Διαδίκτυο αποτελεί μεν ένα από τα βασικά ζητούμενα για όλους τους ταξιδιώτες, όμως από μόνη της δεν είναι πια αρκετή για να προσφέρει το ξενοδοχείο μία ολοκληρωμένη εμπειρία και να κερδίσει την προτίμηση του «ψηφιακού» κοινού. Έρευνα της FutureBrand Speck δείχνει ότι οι Millennials θέλουν να έχουν στον χώρο διαμονής τους τις ίδιες δυνατότητες τεχνολογίας που έχουν και στο σπίτι τους. Αναζητούν smart TV, video streaming και γενικά καινοτόμες υπηρεσιες της σύγχρονης τεχνολογίας. Για την ακρίβεια, ένας στους δύο δηλώνει ότι η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία ενός ξενοδοχείου, ενσωματώνοντας όλους τους πιθανούς αυτοματισμούς και τις ψηφιακές ανέσεις.

Πώς απαντά όμως ο ξενοδοχειακός κλάδος στην πρόκληση της ενσωμάτωσης της νέας τεχνολογίας; Και πώς θα είναι τα «έξυπνα» ξενοδοχεία του πολύ κοντινού μέλλοντος; Οι ξενοδοχειακές μονάδες θα πρέπει να εξετάσουν τη χρήση εφαρμογών για να εξατομικεύσουν την εμπειρία του επισκέπτη – από τη διαδικασία επιλογής δωματίου, μέχρι τις προτιμήσεις σχετικά με το φωτισμό και τη θερμοκρασία.

Σκηνές όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να διαχειρίζεται όλες τις ανέσεις του δωματίου μέσω μιας εφαρμογής που θα κατεβάζει στο κινητό ή στο tablet, όπου δεν θα χρειάζεται συμβατικό κλειδί, αλλά ηλεκτρονικό, αφού η διαδικασία του check-in θα γίνεται ψηφιακά, δεν αποτελούν εικόνες ενός απώτερου μέλλοντος. Είναι πραγματικότητα και ήδη εφαρμόζονται σε αρκετά ξενοδοχεία, όπου είναι εφικτός ο φωνητικός χειρισµός του δωματίου, η ρύθμιση της θέρμανσης, της έντασης ή ακόμη και του χρώματος του φωτισμού, η ρύθμιση του ξυπνητηριού και το άνοιγμα της τηλεόρασης ή της κουρτίνας μέσα από ένα smartphone.